CRM - какво представлява и как ще помогне на бизнеса ви още днес

CRM - какво представлява и как ще помогне на бизнеса ви още днес

Август, 2020 | Мирена Руменова

Продавате добре. Броят на вашите клиенти расте и продажбите ви се увеличават. Да, вие заслужавате поздравления за постигнатите резултати, но не бива да спирате до тук!

Може би сте достигнали до момента, в който се чудите как да запазите това предимство пред конкурентите си? Как да организирате търговците си, че те да продължават да привличат клиенти? Как да предлагате на сегашните си клиенти достатъчно качествено обслужване, но и едновременно да печелите нови?

Дори да имате огромна база с клиентски данни с хиляди контакти, добри търговци и перфектен продукт, нито едно от тях няма да ви гарантира постоянен и качествен успех. Ключът към него се крие в обединението на тези три фактора и умението те да бъдат контролирани. CRM софтуерът e инструментът, който ще ги накара да работят заедно.

Един интуитивен CRM софтуер, внедрен с правилната ERP система, може да бъде като акумулатор за вашия бизнес. Също както в един автомобил, вие може да имате всичко друго – мощен двигател, луксозна каросерия, здраво шаси и т.н. Без акумулатор обаче, нито едно от тях няма да успее да ви послужи по предназначение.

Акумулирането на данните за вашите клиенти, проследяването на отношенията ви с тях, отбелязването на всяко събитие, съхраняването на адреси, контакти, историята на предишни продажби, фактури, оферти… Всичко това, събрано заедно и управлявано правилно, ще даде на бизнеса ви енергия. Енергия, която ще “запали” останалите компоненти от него и вие ще може уверено да вървите напред.

CRM: Определение

CRM (Customer Relationship Management) или управление на взаимоотношенията с клиенти е софтуер за изграждане на добри и дългосрочни връзки с потенциални и настоящи клиенти.

В Prim.bg, обаче, към думата „клиенти“ в определението добавяме и думата “контрагенти”. Защо правим това допълнение?  

Факт, доказан през годините ни работа с различни компании, е че всеки бизнес “на живо” не работи само с клиенти. Въпреки, че те са горивото му. Бизнесът използва и доставчици на стоки и/или услуги, контактува с държавни организации, с банки, с други собствени фирми (при холдингите). Така, за да задоволи напълно нуждите ви, CRM модулът към ERP системата Prim.bg, обединява и управлява данни за всички хора, фирми и/или организации, с които имате отношения.

По отношение на клиентите, CRM системата управлява лични данни, контакти, адреси, събития (телефонни обаждания, срещи, имейли), целия процес по продажби, финансови документи, плащания, складови операции. Иначе казано, всички процеси, които са свързани с клиента, започвайки много преди продажбата и продължавайки след нея. 

Когато говорим за другите видове контрагенти, CRM софтуерът прави същото, но съобразено с вашите отношения. Например- при доставчика отново включва всички контактни данни, събития и др., но добавя и информация за заявки, поръчки, разходни финансови документи, плащания и складови операции. При държавните организации и банки, CRM също държи нещата под контрол. Това включва дори въвеждане на специфични документи като митнически декларации, както и импорт на банкови извлечения (при съвместна работа на CRM в ERP). Всичко това, за да отрази напълно реалния живот на организацията ви.

CRM може много, но фокусът на този софтуер, независимо дали е част от ERP (както е в случая с Prim.bg) или е самостоятелна система, са отношенията с клиентите. Да, допълнителните функции са удобни и помагат в управлението и на други процеси, но целта му е да направи Sales екипът ви неудържим. 

CRM: Основни характеристики  

Управление на клиентски данни

CRM софтуерът позволява да се организира информацията за всеки клиент по удобен и лесен за използване начин. В същото време, този начин трябва да удовлетвори нуждите на всеки – от търговеца до търговския директор, от което следва необходимостта да има контрол върху показваните данни.

Досието на клиента в CRM модула на Prim.bg е един от основните стълбове, на които се “крепи” цялата система. Информацията в него е наистина богата, защото се “черпи” от всички останали модули в реално време. Досието е много добре организирано, за да може да се извършват всякакви действия директно от него, без да се налага да се излиза и търси по менютата. Това спестява много излишно кликане и “разходки” в търсене на правилния интерфейс.

Обединението на цялата контактна, продажбена и финансова информация в едно интегрирано клиентско досие е предпоставка за постигане на по-добри резултати в търговския отдел. Когато вашият търговец има всичко нужно на няколко клика разстояние, той не губи време и предлага качествено обслужване, колкото и да са много клиентите на главата му.

По време на един разговор с клиента, например, търговецът може да проследи предишните му покупки, да предвиди неговите желания. Той може да взима по-бързи и правилни решения според типа клиент, ползваните услуги, история на всички кореспонденции, срещи, оплаквания, дори непогасени задължения. Търговецът лесно може да се ориентира какви специални условия може да предложи (отстъпки, промоции) и така ефективно да затваря сделките. И да печели повече пари.

Ето подробностите какви са характеристиките на интегрираното клиентско досие:

  • Резюме по различни периоди (до сега, по година, месец, ден, свободно избран период)
    • Продадено
    • Фактурирано
    • Платено
    • Баланс
    • Оферти
    • Продажби
    • Фактури
    • Плащания
    • Вземания
    • Разходи
    • Печалба
    • Печалба, %
  • Списък оферти и техните досиета
  • Списък продажби и техните досиета
  • Финансови документи и техните досиета
  • Плащания и техните досиета
  • Наеми
  • Договори
  • Клиентски карти
  • Финанси
  • Файлове и документи
  • Контакти
  • Лица за контакт
  • Адреси
  • Банкови сметки
  • Събития

Важно е уточнението за сигурността в CRM, когато разполага с толкова много данни. Prim.bg дава възможността при първоначалната настройка на системата, но и след това в процеса на работа, потребителите да бъдат поставени в роли. Всяка роля може да получи различен достъп до информацията на клиента-  търговците да виждат само продажбите и контактите, финансовият екип вижда и финансовите документи, а директорът има цялото клиентско досие.

Управление на клиентски данни